29 ledna 2013

David Vávra - Porob! Do it! Udělej to!


Tak na tento projekt, který David pojmenoval Porob! Do it! Udělej to!, nikdy nezapomenu. Zkrátka, když něco udělat chceš, taky by si to udělat měl. Tak jsem jednou Davidovi (který mě samozřejmě neznal) zavolal, že mu chci ukázat svoje obrazy. Uběhlo pár měsíců, a vystavovali jsme spolu! Ano, David Vávra kromě všech úžasných věcí, co dělá, dělá i porcelán!

Jinak tuto krásnou úvodní fotku nám nafotil světově uznávaný fotograf Tomáš Beran, který fotí celebrity z celého světa. Focení v jeho ateliéru byl opravdový zážitek. O něm třeba někdy příště.

Tehdy jsem měl ateliér v Praze, ve zkušebně Švandova divadla. Z okna mé pracovny jsem tajně pozoroval podium, na kterém se střídali slavní herci. Ano, můžu se chlubit tím, kdo všechno byl na mém záchodě! Ale byl by to velice dlouhý seznam. Byla to skvělá doba. Nikdy například nezapomenu na nákladní výtah, do kterého jsme s přáteli natlačili piáno, a i s pianistou jezdili nahoru a dolů a zpívali. Obrazy, které vidíte, jsou převážně focené na tomto magickém místě. To mi připomíná že zde musím zde poděkovat Davidu Hrbkovi, který mě do Švadova divadla doporučil.


Na Davidu Vávrovi velice obdivuji to, jak umí zacházet s časem. Jednou jsme u něj snídali s Poletíme? na zahradě po koncertě na Dobešce. Sotva jsme se naskládali do auta, už nás předjížděl v cyklistickém dresu na kole. Když jdete v Praze na divadlo Sklep, uvidíte ho hrát se sousedy na plácku fotbal. Než si koupíte pivo a posadíte se do divadelních sedaček, je v saku a recituje básně. Sedíte-li s ním v kavárně, maluje pastelkami na ubrousky. Je toho stále čím dál tím víc, co chce dělat, a co dělat zvládá. A tak dokonce, když má čas, vystupuje i s námi.

Fotografie, které vidíte, nafotili David a Lenka Raubovi z Luminium.cz. Fotilo se převážně ve zkušebně Švandova divadla v pražské kavárně Kaaba!

Žádné komentáře:

Okomentovat